A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дружбівський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Дружбівської міської ради Шосткинського району Сумської області

БАЛАНС МІЖ «ХОЧУ» Й «ТРЕБА»

Дата: 02.02.2024 17:51
Кількість переглядів: 13

БАЛАНС МІЖ «ХОЧУ» Й «ТРЕБА»

(для дошкільників та школярів)

Намалюйте на аркуші сектори (можна назвати «галявини») – червоним, жовтим, зеленим кольорами. І поясніть дитині, що є дозволеним для кожного кольору (яка поведінка - для якої сфери життя).

❤️ ЧЕРВОНИЙ – я роблю те, що потрібно, що скаже мама / тато / вихователь / тренер / вчитель.

💚 ЗЕЛЕНИЙ – я роблю, що хочу.

💛 ЖОВТИЙ – ми обговорюємо, домовляємось; я роблю те, що хочу, але з певними обмеженнями.

Дуже багато примх, протестів, непослуху буває в двох випадках.

❗️1. Коли забагато зеленого.

Слова «потрібно» тут нема. Дитина не звикла до відмов, знає, що всього можна домогтися істерикою.

❗️ 2. Коли забагато червоного.

Заборони створюють задушливу атмосферу, й дитина починає відвойовувати бодай малий клаптик зеленої галявинки… Причому вона не розуміє, що саме реально відвоювати, а що – нереально, та не вміє домовлятися (адже жовта галявина теж не проявлена), протестує проти всього підряд, навмання – а раптом вийде хоча б на трішки посунути межу червоної галявини.

Пояснюємо дитині значення галявин.

Для унаочнення робимо паперову ляльку й три сукні для неї. Дитина залучається до оформлення вбрання, розфарбовуючи одну сукню в червоне, другу в зелене, третю – в жовту.

У зеленій сукні можна гуляти зеленою галявиною, у жовтій – жовтою.

Проблеми починаються, коли лялька в зеленій сукні приходить на червону галявину (приклад з життя: дитина не слухає, перебиває, робить що хоче на уроці в школі). Або лялька в червоній сукні приходить на зелену галявину (ситуація дозволяє гратися й робити що хочеш, а дитина очікує вказівок). Це невідповідність ситуації.

Батьки часто теж плутають галявини, в різний час або одночасно посилають різні чи й протилежні меседжі щодо правил (чому ти такий несамостійний? і де твоя шапка?!) . Тож важливо бути послідовними й чіткими.

ЗЕЛЕНА галявина – це твій вибір.

ЧЕРВОНА – це моє рішення.

ЖОВТА – твій вибір у визначених мною межах (наприклад, зроби уроки в будь-який час протягом дня, але до 20:00).

На зображенні може бути: текст «межі дозволеного дитин треба дорослий: це мое р.шення. дитина: я роблю те, що потрибно, що скаже мама тато / вчитель. хочу дорослий: це твй вибр. дитина: я роблю, що хочу. домовлясмось дорослий: твй вибр визначених мною межах. дитина: ми обговорюемо, домовляемось. я роблю те, що хочу, але 3 певними обмеженнями. нформация на OCHOBİ книги На зображенні може бути: текст «межі дозволеного дитин треба дорослий: це мое р.шення. дитина: я роблю те, що потрибно, що скаже мама тато / вчитель. хочу дорослий: це твй вибр. дитина: я роблю, що хочу. домовлясмось дорослий: твй вибр визначених мною межах. дитина: ми обговорюемо, домовляемось. я роблю те, що хочу, але 3 певними обмеженнями. нформация на OCHOBİ книги На зображенні може бути: текст «межі дозволеного дитин треба дорослий: це мое р.шення. дитина: я роблю те, що потрибно, що скаже мама тато / вчитель. хочу дорослий: це твй вибр. дитина: я роблю, що хочу. домовлясмось дорослий: твй вибр визначених мною межах. дитина: ми обговорюемо, домовляемось. я роблю те, що хочу, але 3 певними обмеженнями. нформация на OCHOBİ книги

Джерело: https://www.facebook.com/dytyachyjpsyholog


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора