A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Дружбівський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Дружбівської міської ради Шосткинського району Сумської області

Психологічна служба

19.04.2021-23.04.2021  - Тиждень прсихології

Тижневий квест " Дорогами психології"

19.04.2021  - Станція "ЕМОЦІЇ  ТА ПОЧУТТЯ. РОЗУМІЮ СЕБЕ ТА ІНШИХ"


20.04.2021 - Станція "МОЄ "Я".ПІЗНАЮ  І  ЦІНУЮ СЕБЕ"

21.04.2021 -  Станція " МОЇ  МОЖЛИВОСТІ. РОЗВИВАЮ ІНТЕЛЕКТ"

22.04.2021 - Станція  "МОЯ БЕЗПЕКА. ЗНАЮ ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ"


ПРАВИЛО БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ НА ВУЛИЦІ У МУЛЬТФІЛЬМІ І РОЗМАЛЬОВКАХ

Батькам здається, що їхня дитина вже точно не піде нікуди з незнайомцем на вулиці. Оскільки це правило вони повторювали неодноразово.

Але інколи діти за якихось причин порушують це правило. Оскільки не завжди можуть зрозуміти небезпеку, або їм «незручно» відмовити, коли хтось просить про допомогу.

Подивіться разом з дитиною мультфільм – Безпечна поведінка з незнайомцями

Роздрукуйте розмальовку (завантажити розмальовку можна за посиланням)

Роздрукуйте книжечку для дитини, яку вона зробить сама. Завантажити книжку можна за посиланням

23.04.2021 - Станція " МОЄ ОТОЧЕННЯ. ПОВОДЖУСЯ ТОЛЕРАНТНО"  

 

 

 

Фабінг вже назвали хворобою 21 ст


Кожен 5 старшокласник України спілкувався з незнайомцем про інтим: що діти роблять в інтернеті

Радниця з питань захисту в інтернеті при міністрі цифрової трансформації Анастасія Дьякова повідомила про результати опитування, яке провела компанія Proinsight Lab. Відбувалося це у партнерстві з уповноваженим з прав дитини та "Службою порятунку дітей". В дослідженні взяли участь 4700 дітей.


Антибулінгова вправа


Безпечний інтернет

 

 

 

 

Перші ластівки": як зрозуміти, що у дитини психічні проблеми

Як розпізнати так звані "перші ластівки", ознаки того,

що у дитини психологічні проблеми?

"Якщо існує щось, що ми хочемо змінити в дитині, потрібно спочатку дослідити і подивитися, чи не є воно тим, що краще було б змінити в нас самих".

 


Пропоную ще раз нагадати собі основні поради

безпечного спілкування в онлайн просторі:

✅ Не довіряти малознайомим людям.

✅ Слідкувати за тим, яку інформацію викладаєте в інтернет.

✅ Не викладати у відкритий доступ контактні дані та відверті фотографії.

✅ Не відповідати на повідомлення і не приймати запити на додавання у друзі, якщо вони здаються підозрілими.

✅ Не піддаватись на погрози, шантаж чи маніпуляції.

✅ Припинити листування з “другом”, який схиляє до обміну інтимними фото, особливо, якщо Вам немає 18 років.

✅ Не надсилати фото чи відео інтимного характеру.

✅ Не зустрічатись зі злочинцем.

✅ Звернутись до служби підтримки соціальної мережі, якщо Ваше фото/відео інтимного характеру уже розмістили в мережі.

✅ Зробити копію листування.

✅У випадку виникнення небезпеки або підозри, звернутись до поліції.


Безпека в інтернеті


9 лютого 2021 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом “Разом для  найкращого Інтернету”.

- СТВОРЮЄМО ОНЛАЙН-ПРОСТІР РАЗОМ З ДІТЬМИ (Батькам)

- НЕБЕЗПЕЧНІ КВЕСТИ ДЛЯ ДІТЕЙ: ПРОФІЛАКТИКА ЗАЛУЧЕННЯ (Батькам)

- THE WEB WE WANT /ІНТЕРНЕТ, ЯКИЙ МИ ХОЧЕМО.(Педагогам)

- THE WEB WE WANT /ІНТЕРНЕТ, ЯКИЙ МИ ХОЧЕМО (Дітям)


Як турбуватись про себе в час COVID-19


Глобальний рейтинг навичок 2020: яких фахівців потребує світовий ринок праці


"16 днів проти насильства" (продовжуємо акцію)

03.12.2020

Безпека в Інтернеті

02.12.2020

01.12.2020

30.11.2020

"16 днів проти насильства"

 

 

 

"16 днів проти насильства": що включають та чому це важливо


16 листопада - Міжнародний день толерантності


13 листопада - День доброти.

https://youtu.be/qLGNj-xrgvY


Розкажіть учням про безпеку та конфіденційність в Інтернеті

https://www.youtube.com/watch?v=Gwc1GuH1gvc&feature=emb_logo&ab_channel=GoogleforEducation


Розумний пошук в Інтернеті

https://www.youtube.com/watch?v=Bv_1_T6y2lI&feature=emb_logo&ab_channel=GoogleforEducation

 


Убезпечте себе від фішингу й шахраїв в Інтернеті

https://www.youtube.com/watch?v=mUHqwoIPvUk&feature=emb_logo&ab_channel=GoogleforEducation


Дбайте про свою репутацію в Інтернеті

https://www.youtube.com/watch?v=Z5FgmWFQNqc&feature=emb_logo&ab_channel=GoogleforEducation


Протидія торгівлі людьми


Профілактика насильства

Як уберегти дитину від насильства. Рекомендації для батьків.

Як уберегти дитину від насильства. Рекомендації педагогам.


ДО УВАГИ БАТЬКІВ ТА ШКОЛЯРІВ!

 

  • Ви потерпаєте від насильства в родині?
  • Не знаєте куди звернутися, щоб проблема була вирішена і не отримала розголосу?
  • Ваша дитина не отримує аліментів?

 

Запрошуємо вас на безкоштовні консультації та дружні бесіди до сімейних радниць. Анонімність гарантується!

Адреса: м. Суми, пл. Незалежності, б. 8

Група в Facebook «Сімейні радники Сумщини»:

https://www.facebook.com/groups/665575643918718/

(графік роботи сімейних радниць оголошується на сторінці групи)

Сімейні радники – це активні українці, лідери суспільної думки у власній громаді, які допомагають іншим людям захищати свої права: спільно з юристами системи безоплатної правової допомоги, фахівцями державної виконавчої служби, психологами, співробітниками Національної поліції та інших органів влади допомагають громадянам отримувати інформацію з питань сімейного права. Сімейні радники працюють як волонтери та забезпечують комунікацію між громадянами та відповідними співробітниками Мін’юсту, інших органів державної влади.

Сімейні радниці на Сумщині – досвідчені освітянки та громадські діячки: Ольга Полякова і Людмила Пономаренко: доцент і викладач кафедри соціальної роботи i менеджменту соціокультурної діяльності Сумського державного педагогічного університету, керівниці громадської організації «Лiга сучасних жінок».

У роботі сімейних радниць є два провідні напрями – сприяння виплаті аліментів, як засобу задоволення потреб дитини у її розвитку, та попередження домашнього насильства, яке чинить не лише особисту шкоду, але й гальмує демократичний розвиток на рівні регіону та держави.

Контактні дані сімейних радниць:                   

Ольга Полякова (050) 40 71 490

Людмила Пономаренко (066) 83 27 220

50 соціальних навичок, яким потрібно навчити дитину

Адаптація до школи

Метод "Шість капелюхів"

Види дитячої агресії

Поради щодо спілкування:

  • Ставлення людей до вас ніби віддзеркалює ваше ставлення до них;

  • Хто любить людей, того й люди люблять;

  • Виявляйте ініціативу в приязному ставленні до інших;

  • Цікавтеся людьми, що оточують вас, їхніми турботами і радощами;

  • Ніколи не користуватиметься популярністю той, хто не цікавиться справами інших людей;

  • Учіться ставити себе на місце іншої людини;

  • Вживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей: "даруйте", "перепрошую", "дякую", "будь ласка" та інші. Ввічливість обеззброює;

  • Використовуйте кожну нагоду для спілкування.

Для успішного встановлення контактів із людьми треба:

  • Якомога швидше знайти спільні інтереси;

  • По-дружньому ставитися до співрозмовника (усміхатися, уважно слухати);

  • Не виявляти до співрозмовника зверхності;

  • Щиро цікавитися співрозмовником, тим, що він говорить;

  • Враховувати поведінку та термінологію людини, з якою говорите;

  • Нападами та лайкою людей не переконаєте;

  • Для того, щоб переконати когось, треба знайти необхідні аргументи, правильно їх упорядкувати і сформулювати;

  • Намагайтеся діяти незалежно від свого настрою.

Пам’ятка «Як займатися особистісним саморозвитком»

1. Проявляй у всьому неухильну наполегливість

2. Спробуй уявити які особистісні якості тобі будуть потрібні у самостійному  житті. Подумай які якості ти можеш сформувати зараз, під час навчання.

3. Проаналізуй індивідуальні особливості виконання навчальних завдань. Дай собі відповідь на такі запитання:

  • для чого ти навчаєшся, які мотиви навчання?

  • чи вмієш ти ставити навчальні завдання і самостійно їх вирішувати?

  • як ти звично контролюєш себе?

  • чи довго можеш лишатися працездатним?

  • коли протягом дня працюєш продуктивніше?

  • чи вмієш ти зосереджуватися на навчальних завданнях?

  • яким чином ти запам’ятовуєш матеріал?

  • які недоліки твоєї навчальної діяльності тобі можуть заважати?

4. Формуй і тренуй в собі якості культури розумової праці.

5. Коли берешся за будь-яку справу подумай який результат повинен отримати.

6. Старайся наперед оцінювати свої можливості.

7. Навчися своїм примхам відповідати чітко і коротко «ні».

8. Вчися не тільки виробляти свою думку, а й виказувати її.

9. Старайся самостійно виконувати завдання, що стосуються твого власного життя.

10.  Не бійся помилок, просто їх треба своєчасно виправляти.

11.  Чесно визнавай неправоту, пам’ятай що впертість – самозахист слабкої людини.

Як розвинути пам’ять?

Невпинно стікає час, немов у піщаному годиннику. Шаленим галопом мчить технічна революція. Сучасна людина працює набагато менше, аніж у минулому столітті, тому що левову частку її роботи виконують машини… Інколи складається враження, що й думаємо набагато менше, особливо підростаюче покоління. Дедалі частіше можна стати свідком чи співучасником таких подій, що цілковито переконують: а деградація все-таки опановує наші душі. Зрозуміло, що насамперед говоритимемо про дітей шкільного віку, адже найбільшою проблемою для батьків є неуспішність їхньої дитини. А чи знаєте ви, що найпершою причиною неуспішності є неуважність. Дитині складно запам’ятовувати сказане вчителем на уроці, вона забуває записати домашнє завдання, не пам’ятає прочитаний твір, не може його переказати… Ці нюанси можна перераховувати і далі, але потрібно задуматися над тим, чи ми приділяємо належну увагу дітям, чи вчимо вчитися, чи допомагаємо розвивати їхні навички і здібності, увагу і пам'ять, мислення. Тож пропонуємо поради, які допоможуть не лише дітям, але й дорослим покращити свою пам'ять і розвинути здібності, що сприятимуть вам на шляху до успіху.

Думайте

За словами німецького письменника Г.Ліхтенберга, люди мало запам'ятовують з прочитаного тому, що надто мало думають самі. Тому неодмінно потрібно прагнути в усьому знайти смисл. Вчіться не тільки відповідати на запитання, а й ставити їх Спробуйте посперечатися з автором, висуваючи при цьому свої аргументи. Якщо відповіді на ваші запитання є в книзі, — ви проконтролюєте себе, якщо ні, — спробуйте відповісти самі, перевіривши одночасно переконливість авторської позиції.

Цікавтесь

Англійський філософ Б.Стюард повчав: «Не читай нічого, що не бажаєш запам'ятати, і не запам'ятовуй нічого, що не збираєшся застосовувати». Тому, щоб добре запам'ятати, потрібно мати зацікавленість. Потрібна установка на запам'ятовування, інтерес, які поліпшать роботу довгострокової пам'яті та загальну працездатність.

Будьте готові

Усім відомо, що не хочеться змінювати плани, коли ви вже на щось налаштувалися. Певного настрою на роботу потребує і книга. Навіть не тільки настрою, а й готовності до справи, яка багато в чому залежить від вашої ерудиції. Бо нове краще допомагають запам’ятати певні асоціативні враження, пов’язані з набутою інформацією. Поміркуйте над тим, що ви знаєте про запропоновану тему, оцініть, наскільки нові дані поповнять ваші знання.До роботи зі складним матеріалом корисно спеціально підготуватися: почитати на цю тему ще щось, може, більш популярне.

Не топчіть сліди

Давно встановлено, що найкращий спосіб забути щойно вивчене — спробувати зразу запам'ятати щось потрібне. Знаючи це, не вчіть фізику після математики, а історію після літератури.

Озирніться довкола

Це ефективний спосіб боротьби із забуванням. Уявіть обставини, за яких відбувалося явище, і ви зможете все згадати, тому що одночасні враження мають властивість викликати одне одного. Наприклад, вузлик на пам'ять, пов'язаний із певною ситуацією, згодом допомагає пригадати і той момент, що спричинив його появу.

Учіть від А до Я

Смисл цієї закономірності в тому, що вся інформація має сприйматися як щось ціле, а не як окремі уламки чогось невідомого. Звісно, це не означає, що ви маєте терміново оволодіти відразу всім матеріалом. Цього зробити просто не вдасться. Краще над ним попрацювати упродовж кількох днів, ніж у гонитві за швидким результатом забути вже до наступного ранку.

Дійдіть до суті

Перш ніж запам'ятати основні думки, відомості, потрібно зрозуміти їхню суть, пов'язати головні думки із засвоєним раніше матеріалом. Міцно запам'ятовується те, що зрозуміле і поєднане з теперішніми знаннями. Пам'ять міцна, якщо вона ґрунтується на зв'язках, асоціаціях, розумінні, а не на механічному заучуванні. За останніми показниками досліджень, осмислене запам’ятовування у 28 разів ефективніше, аніж механічне.

Виберіть головне

Запам'ятати абсолютно все — неможливо. Наша пам'ять довго зберігає лише невелику частину (14—15%) отриманої інформації. Тому необхідно відібрати для запам'ятовування найголовніше, найпотрібніше. Хто прагне запам'ятати все, той не пам'ятає майже нічого.

Нічого не запам'ятовуйте «в лоб»

Чому? А тому, що єдине, що ми знаємо про пам'ять як процес (як стверджує Франц Лезер у своїй книжці «Тренування пам'яті»), — це те, що нічого не можна запам'ятати «в лоб». Пам'ять відмовляється працювати, коли над нею чинять насильство. Не запам'ятовуйте навмисне. Запам'ятовувати навмисне не годиться, але кожне сприйняття має бути якомога повнішим.

Не все одразу

Не робіть спроб негайно досягти повного засвоєння й удосконалення знань. Ми найчастіше намагаємося засвоїти все сповна, та, на жаль, це вдається зрідка. Щоб оволодіти знаннями, ми йдемо по спіралі. І за такого руху кількість перетворюється на нову якість. Краще, коли, ознайомившись цілком з усім матеріалом, ми повертаємося до нього втретє чи вдесяте, постійно наближаючись до розуміння істини.

Засвоєння попереднього не є умовою для переходу до наступного

Кожен із нас погодиться з думкою: «Я краще зрозумів пройдений матеріал тільки тоді, коли дізнався про наступне...» Це означає, що треба мати на увазі загальний зміст матеріалу, що вивчається. Особливо, коли ми самі собі педагоги.

ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.

2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.

3. Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета.

4. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

5. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.

6. Якщо матеріал, який подавали на уроці, є для тебе складним, повтори матеріал цього ж дня, навіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів.

7. Починаючи виконувати завдання, думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.

8. У разі потреби звертайся по допомогу до дорослого або до однокласників.

9. Починаючи виконувати уроки, відкрий щоденник, подивися, чи всі завдання ти записав.

10. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначи­ти, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

11. Прибери зі столу все зайве - те, що може відвертати твою увагу. Приготуй те, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо). Після того як підготуєшся до першого уроку, прибери все й приготуй те, що потрібно для виконання наступного.

12. Між уроками роби перерви.

13. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.

14. Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила до них.

15. Читаючи параграф підручника, став собі запитання: про що (або про кого) йдеться в цьому тексті тощо.

16. Шукай зв'язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвіднось нове з уже відомим. Стеж за тим, щоб це були не випадкові, зовнішні зв'язки, а головні зв'язки за змістом.

17. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.

18. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, упродовж кількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження.

19. Готуючись до усних уроків, викорис­товуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал. До них необхідно звертатися, відповідаючи на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вищою буде оцінка.

20. Спробуй у підготовці усних завдань використовувати метод «5 П», розроблений американськими психологами1. За даними психологів США, такий метод дає змогу зосере­дити увагу на найважливішому в тексті й сприяє кращому його запам'ятовуванню.

21. Складай план усної відповіді.

22. Перевіряй себе.

Пам'ятай

  • Ми найкраще запам'ятовуємо:

  • те, чим постійно користуємося;

  • те, до чого нам треба буде повернутися (перервані дії);

  • те, що нам потрібно;

  • те, що ми можемо пов'язати з іншими нашими знаннями й уміннями;

  • те, що пов'язано з нашими переживаннями (і приємними, і неприємними).

Метод ключових слів

Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці.

Ключове слово має сприяти відтворенню відповідного абзацу. Згадуючи ключові слова, ми одразу згадуємо весь абзац.

  • Читаючи абзац, вибери для нього одне-два ключових слова. Після вибору ключових слів запиши їх у тій послідовності, яка потрібна для виконання завдання.

До кожного ключового слова постав запитан­ня, що дасть змогу зрозуміти, як воно пов'язане з відповідним розділом тексту. Обміркуй і спробуй зрозуміти цей взаємозв'язок.

  • З'єднай два сусідніх ключових слова за допо­могою запитань.

Після поєднання кожного ключового слова зі своїм розділом тексту і з наступним ключовим словом утвориться ланцюжок. Запиши цей ланцюжок  і спробуй його вивчити . Перекажи текст спираючись на цей ланцюжок.

Метод 5-П

1-П  - Переглянь текст швидко.

2-П  - Придумай до нього запитання.

3-П  - Познач олівцем найважливіші місця.

4- П  - Перекажи текст.

5- П  - Переглянь текст повторно.


 

Дата: від до Скинути

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора