A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Дружбівський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Дружбівської міської ради Шосткинського району Сумської області

Нова українська школа

НУШ

 

Нова українська школа

1 вересня 2018 року в Україні  розпочато впровадження реформи Нової української школи. Якщо коротко, то це перехід від школи, орієнтованої на отримання знань, до компетентісного підходу в навчанні.

Ми живемо в XXI сторіччі, де важливо бути креативним, уміти критично мислити і працювати в команді!

Успіхів всім нам!

НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

 

Зображення

КОРИСНИЙ    САЙТ  ДЛЯ    ВЧИТЕЛІВ   НОВОЇ  УКРАЇНСЬКОЇ   ШКОЛИ: http://shkolyarik.at.ua/index/nova_ukrajinska_shkola/0-90

Зображення

 «Шість цеглинок»: ігри для першачків НУШ

Добірка ігор з використанням набору «Шість цеглинок» Lego за роздатковими матеріалами з (не)конференції EdCamp-Харків, 2018. Також наводимо посилання на розробки уроків, побудованих із використанням цього інструменту, з Бібліотеки «На Урок» від творчих колег.

Як зробити урок не просто змістовним, а насправді цікавим для дітей? Це одне з ключових запитань, яке ставить собі кожен вчитель. Відповідь – перетворити урок на захопливу гру!

Для запровадження ігрового навчання вже з 1 вересня всі першачки України отримають індивідуальні набори Lego «Шість цеглинок». Хтось із вчителів обов'язково скептично зазначить, що 6 цеглинок – надзвичайно мало, але насправді все залежить від креативності педагога!

Днями у Харкові на (не)конференцію EdCamp для обміну досвідом зібралися найбільш прогресивні та творчі вчителі з усієї України. Редакція нашого проекту також відвідала цей захід. Однією з ключових в обговоренні була тема НУШ. Звісно, мова йшла і про освітній тренд «Шість цеглинок», набори яких були запропоновані учасникам (не)конференції як роздатковий матеріал. Ділимося прикладами використання цих інструментів на уроках.

1. «Візерунки»

Діти вчаться:

  • помічати і складати візерунки;
  • експериментувати;
  • генерувати власні ідеї;
  • працювати самостійно та в команді.

Основні завдання:

Діти копіюють візерунок, створений вчителем, і намагаються його продовжити (дорослий починає створювати візерунок, а діти завершують його). Це завдання виконується 3-4 рази з різними варіантами візерунків.

Необхідно з кожним разом додавати у візерунок пропуски, звертаючи на це увагу дітей.

Запитання до дітей:

  • Що таке візерунок?
  • Де зустрічаються візерунки у повсякденні?
  • Як можна описати цей візерунок?

2. «Запам'ятайки»

Діти вчаться:

  • утримувати інформацію у пам'яті;
  • знаходити асоціації;
  • описувати власні дії.

Основні завдання:

Дорослий бере 2 будь-які цеглинки, з'єднує їх, накриваючи штири. Підіймає цеглинки, щоб усі діти могли побачити, тримає протягом 5 секунд і ховає. Діти копіюють послідовність кольорів та спосіб з'єднання цеглинок.

 

Запитання до дітей:

  • Порівняйте свою фігурку з моєю. Вони однакові?
  • Чим вони відрізняються?
  • Якщо фігурки відрізняються, що потрібно зробити, щоб вони стали однаковими?

Вправу можна ускладнити, змінивши кількість цеглинок та способи їх з'єднання.

3. «Зміюка-закарлюка»

Діти вчаться:

  • творчо підходити до вирішення завдання;
  • працювати в команді;
  • вигадувати та розповідати історії.

Основні завдання:

У парах діти змішують свої цеглинки та будують змію.

 

Запитання до дітей:

  • Яким чином можна передати рух, манеру поведінки, способи маскування змії?
  • Що можете розповісти про вашу змію?
  • Презентуйте свою Зміюку-Закарлюку.
  • Які запитання можна поставити товаришам, щоб більше дізнатись про їхніх змій.

4. «Спина до спини, або Розуміємо один одного»

Діти вчаться:

  • описувати свої та чужі дії, пояснювати їх наслідки;
  • ставити себе на місце інших.

Основні завдання:

Діти сидять або стоять спина до спини, тримають у руках 3 однакові цеглинки. Одна дитина будує певну фігуру, а потім пояснює своєму сусіду, який сидить за спиною, як йому збудувати таку ж.

Після пояснень, дитина будує свою фігурку, не ставлячи питань і не дивлячись на фігуру товариша з пари, який щойно пояснював, як саме треба її скласти.

Діти в парі порівнюють свої фігурки й обговорюють, як йшло будівництво, а потім міняються ролями та виконують ті ж самі завдання.

 

Запитання до дітей:

  • Як ви пояснювали товаришеві, що й як необхідно будувати?
  • Які вказівки були зрозумілими та корисними?
  • Які виникали складнощі?

5. «Звисайлики»

Діти вчаться:

  • упевнено братися за нові завдання;
  • бути уважними, зосереджуватись на завданні, яке виконується в конкретний момент;
  • експериментувати та робити висновки.

Основні завдання:

Кожна дитина кладе по цеглинці близько до краю столу, а інші приєднує так, щоб вони звисали з поверхні. Основна мета цієї вправи – перевірити, скільки цеглинок може звисати з краю столу.

Запитання до дітей:

  • Скільки цеглинок ви можете приєднати до тієї, що лежить на столі? Пам'ятайте, що вам потрібно урівноважувати ті цеглинки, які висять у повітрі.
  • Яке рішення, на вашу думку, спрацює найкраще?

6. «Підступна вежа»

Діти вчаться:

  • маніпулювати дрібними речами;
  • наполегливо працювати, долати труднощі;
  • розвивати власну тактику виконання завдання.

Основні завдання:

Діти відділяють цеглинки одна від одної у довільному порядку і кладуть їх перед собою. ю. Потім, складаючи вузьким боком до вузького, будують вежу. Після того, як вежу побудовано, можна запропонувати зробити це ще раз, змінивши при цьому «будівельника».

 

 

Запитання до дітей:

  • Як вам вдалося побудувати вежу? Дайте дітям можливість по черзі розповісти, як вони будували вежу.
  • Якби вам знову запропонували збудувати вежу, якими б були ваші дії?

 

                                                   Зображення

                                                       До  відома  педагогічних  працівників

https://drive.google.com/file/d/1yO4aB5w9cmpB4Q9ufn2Fyv7HzjxCvc_8/view?usp=sharing

                                               

                                                   Зображення

                                                                                 КОЛЬОРОТЕРАПІЯ

https://drive.google.com/file/d/1z6WakZ5j7NVscrZTixQvcncEyqdVV1uH/view?usp=sharing

                                                   Зображення

                                                                            ЗРАЗКИ   ОФОРМЛЕННЯ

https://drive.google.com/file/d/1b__o-17FiZjqGwDdGrM7S-Zt3ymLcNzZ/view?usp=sharing

 

   Зображення

Сучасні онлайн-сервіси для організації роботи НУШ

Огляд популярних хмарних сервісів, що можна використати в організації роботи школи на всіх рівнях.

Ми звикли говорити про те, що сучасні технології повсякденно супроводжують учителя. На роботі, під час підготовки до уроків, під час відпочинку. Проте часто оминається увагою інше питання – модернізація роботи адміністративної частини школи. Сьогодні здається, що немає альтернативи текам із важливими паперами, безкінечним нарадам до ночі, звітам ледь не за кожним питанням.

Пригадуєте, ще не так давно, секретар використовував у своїй роботі друкарську машинку, набираючи на ній накази, а потім передруковував, бо десь з’являлася помилка. Та колись і це було за щастя, бо раніше все взагалі від руки писалося. І адміністративної звітності було не набагато менше.

З появою комп’ютера та інтернету змінюються підходи та можливості в управлінні закладом освіти. У процесі реформи все більше уваги звертається необхідності компьютеризації системи управління, використанню спеціальних програм, застосунків та онлайн-сервісів. Це вводиться для того, аби спростити діяльність усіх та зробити більшість процесів максимально прозорими.

Зараз багато що вирішує саме час, важливою є швидкість прийняття рішень. Сучасні комп’ютерні технології допомагають економити час, не зменшуючи ефективність роботи. Більш того, такі ресурси дозволяють докорінно змінити освітній процес, з їх допомогою досягається:

  • Підвищення рівня комп’ютерної грамотності у дітей, вчителів, адміністрацій шкіл.
  • Відкриття доступу до необмеженої кількості знань у світовому інформаційному просторі.
  • Створення безпечного місця для зберігання важливої інформації, документації.
  • Реалізація світових тенденцій в освіті та управлінні закладами.

Проте закономірно виникає питання, що ж доцільно використовувати сьогодні? Найбільш очевидними варіантами, що спадають на думку, є:

  • Хмарні сервіси (один з найпопулярніших варіантів – Google Диск).
  • Комп’ютерні програми та мобільні додатки (зокрема, Office 365).
  • Соціальні мережі (передусім Google+ та Facebook).

Усе це направлене на формування нового формату культури управління – без паперів. Робота переноситься в мережу. Зупинимось на двох найпопулярніших ресурсах, які є безкоштовними – середовище Google та Office 365.

Оптимальна мережа для співпраці між колегами, вчителями та адміністрацією, вчителями та дітьми, їх батьками. Найчастіше Google використовують з такою метою:

  • Планування роботи.
  • Взаємодія з колективом, з класом, батьками учнів.
  • Опитування (його аналіз та поширення в соцмережах).
  • Звітність.
  • Розміщення на Google Диску робочих матеріалів, їх редагування.
  • Онлайн-конференції, наради тощо.

Більшість суто шкільних заходів, організованих адміністрацією школи, можна провести дистанційно: зібрання методоб’єднання, нарада тощо. Якщо потрібно прийняти колективне рішення, достатньо сформувати спеціальну Google-форму, де можна залишити свій відгук чи голос стосовно того чи іншого питання. Усі важливі для школи рішення можуть прийматися в абсолютно прозорому форматі. Так само створюються ключові документи, потрібні вчителеві: публікуються накази, план атестації, інформація по заходах тощо. Є можливість відкривати доступ до документів усім членам колективу чи окремим вчителям.

Що важливо, клас – це маленька школа, де класний керівник є директором. Для педагога важлива не лише ефективна комунікація з класом, якісне планування, зменшення паперової роботи, а й взаємодія з батьками учнів. Більш детально про додатки для класних керівників ми вже говорили, і зауважимо, що наведений список не є вичерпним.

  Зображення

Клас у стилі НУШ

Яким має бути новий освітній простір?

НУШ – це не тільки відсутність купи підручників та нові програми. Це ще й новий освітній простір, який має бути зручним та комфортним для кожного першокласника. Ба більше, облаштування кабінету братиме безпосередню участь у навчальному процесі. Принаймні так має бути.

Як же виглядатиме Нова українська школа в ідеалі? Вже, мабуть, всім відомо, що клас необхідно поділити на певні навчальні зони, нагадаємо:

  1. Для навчально-пізнавальної діяльності.
  2. Змінні тематичні осередки.
  3. Ігрові.
  4. Для художньо-творчої діяльності.
  5. Для проведення дослідів.
  6. Для відпочинку.
  7. Бібліотечка.
  8. Осередок вчителя.

При цьому меблі у класі мають відповідати декільком важливим критеріям, серед яких: ергономічність, безпечність, міцність, певні форма, колір, розміри та вага, а також естетичність. Більше детально з усіма вимогами можна ознайомитися в офіційному наказі МОН

І поки мережею ширяться світлини зі зручними та яскравими класними кімнатами, якими можуть похвалитися пілотні школи, вчителі, які у наступному навчальному році працюватимуть за стандартами НУШ, вирішують, як створити свій ідеальний клас. Тим більш, що рекомендації МОН – лише основа для творчості, все цілком залежить від вашої фантазії!

    Зображення

         ПОРАДНИК   ДЛЯ   ВЧИТЕЛЯ

                                                         https://ru.calameo.com/books/002830719b98386d8f9a4

Зображення

                                         Ігри, пісні та робота в групах. Як у школах учитимуть по-новому

Ранкова зустріч

 

Зображення           

 Інформаційні ресурси порталу "Нова українська школа

http://nus.org.ua

Зображення

   Концепція Нової Української школи

http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/07/konczepcziya.pdf

Зображення

Розпорядження КМУ № 903-е від 13.12.2017 " Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа"

Детальніше тут: https://school321-kiev-ua.webnode.com.ua/nova-ukrajinska-shkola/

                                               http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/en/903-2017-%D1%80

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора